Saldie min lilla prinsessa ♥

Det långa hästtestet!
Alla hästtokiga fyller i det!


~ Hästarna ~

Första hästen du red var:
cinderella
Hur gammal var du när du red för första gången:
typ 2 år (enligt mamma)
Hur många älsklingshästar har du haft:
6 tror jag
Vad hette alla dom hästarna:
Dimmans Esmiralda (Saldie min lilla prinsessa), Pinglan, Pizza, Celine, Cintan & Diamond
Vem är din älsklingshäst nu:
Dimmans Esmiralda (Saldie min lilla prinsessa) ♥


~ Utrustning ~

Hur många ...
Ridbyxor har du:
8
Hjälmar har du:
2, en till träning & en till tävling
spön har du:
hö typ 30 miljoner
Ridvästar har du:
ingen
Ridskor har du:
4
Ridstövlar har du:
3
Grimmor har du:
100 kanske ?
Träns har du:
200 kanske ?
Täcken har du:
88 kanske ?
Vilken färg var dina första ridbyxor:
ska man minnas det ?
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor:
brun randiga, brun/bege rutiga, svarta (2st), mörk blåa, vita (ofc)
Vilken färg var din första grimma:
ska man minnas det ?


~ Vad har du gjort inom ridningen ~

Hoppat [♥]
Ridit dressyr [♥]
Skänkelvikning/sidvärts [♥]
Galopperat [♥]
Piaff [ ]
Passage [♥]
Tölt [♥]
Hoppat utomhus [♥]
Badat med häst [♥]
Ridit på egen hand [♥]
Testat voltige [♥] 
Suttit på en häst som skenat [♥]
Ramlat av [♥]
Framdelsvänding [♥]
Ridit dressyrprogram [♥]
Tävlat i dressyr [♥]
Bakdelsvändning [♥]
Tävlat i hoppning [♥]


~ Hästraser ~

Jag har ridit...
En fjording [♥]
Ett arabiskt fullblod [♥]
En blandras [♥]
En welsh [♥]
En shire [ ]
Ett engelskt fullblod [♥] 
En connemara [♥]
En new forest [♥]
En islandshäst [♥]
En shetlandsponny [♥]


~ Din ridning ~

Rider du på ridskola:
nej
Isåfall, hur många gånger i veckan:
-
Har du medryttarhäst/ponny:
nej
Isåfall, hur många gånger i veckan:
-
Har du häst/ponny på foder: 
nej
Hur ofta rider du honom/henne isåfall:
-
Har du egen häst:
jaa ♥
Hur ofta rider du honom/henne:
har inte ridit specielt mkt i andra stallet, men nu varje gång jag har henne
Har du tävlat med någon av dessa hästar:
ja
Har du medryttare på honom/henne:
ja, men hon ska sluta :/


~ Dina avramlingar ~

Hur många gånger har du ramlat av:
100 ?
När och på vilken häst ramlade du av på första gången:
Pizza antar jag (min första ponny) när jag va väldigt liten
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt:
nej, hästar e inte farliga
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av:
jag säger först inget, sen kmr det tårar sem börjar jag alllltid skratta


~ Upplevelser till häst ~

Har du ridit långritt med övernattning:
 ja
Har du ridit långritt med fika:
 ja
Har du ridit islandshästar på turridning:
 ja
Har du gått på ridläger:
 ja
Har du ridit utomlands: 
ja
Isåfall, vart någonstans:
åland, haha !
Och hur var dom hästarna/hästen, och hur var stället:
 bra


♥ Dimmans Emsiralda (Saldie min lilla prinsessa) ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0